MENÜMENÜ

Együttműködési rendszer


Ossza meg!


A Vrindávana-Gangótri Jógarendszer kidolgozói a Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola tanárai (a Jóga tiszta forrásból könyv szerzői), így a Jógarendszer szellemi terméke kizárólagosan a BHF tulajdona. Minden más együttműködő partner mindössze használhatja ezen szellemi terméket.


Amennyiben valaki sikeresen elvégzi a Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola 1350 órás oktatóképzését vagy a SelfnessYOGA Akadémia 500 órás oktatóképzését, valamint azonosulni tud a Vrindávana-Gangótri szellemiségével-gyakorlataival, illetve vállalja az együttműködés feltételeit, akkor beléphet az együttműködési rendszerbe.

Az együttműködés célja, hogy lefoglalja a végzett hallgatókat, és rajtuk keresztül minél több emberhez jutassa el a vaisnavizmus, a Vrindávana-Gangótri Jóga szellemiségét, valamint gyakoroltassa annak jógagyakorlatait.

A rendszerhez kétféle módon lehet kapcsolódni:

1.) Vrindávana-Gangótri Jóga foglalkozások tartásával

  • Ez lehetőséget teremt központ nélküli jógaoktatótóknak a rendszerben való részvételhez. Pl.: valaki bérel egy termet és ott heti 1-2 alkalommal tart tanfolyamot és gyakorló jógaórát.
  • Már meglévő jógaközpontok a stúdiójukon belül – az egyéb más jógairányzatok mellett – tarthatnak Vrindávana-Gangótri jógatanfolyamokat és gyakorló jógaórákat.

2.) Bhaktivedanta Jógastúdió nyitásával

  • Ezen jógastúdiók teljes egészében a Vrindávana-Gangótri Jógarendszer szellemiségét képviselik, és a főiskola irányítása alatt vannak.

Az együttműködésben résztvevő végzett diákok jogosultságot kapnak az alábbi foglalkozások megtartására:

  • kezdő, középhaladó és haladó jóga- és életmód tanfolyam
  • a metódus szerinti gyakorló jógaóra
  • workshop
  • jógatábor

A résztvevők a tanfolyamokhoz tananyagokat (tanári és gyakorló részről egyaránt), valamint a BHF honlapon, a Vrindávana-Gangótri Jógarendszeren belül megjelenést és szakmai támogatást kapnak az elinduláshoz.

Természetesen az együttműködéshez mindkét fél részéről bizonyos feltételeknek meg kell felelni. Ezeket a Főiskola és az Akadémia tagjai megtekinthetik. Fontosabb tételei a következők:

  • Sikeresen végzett BHF vagy SelfnessYOGA Akadémia hallgató vehet részt benne.
  • A Vrindávana-Gangótri Jógarendszer jógagyakorlatainak folyamatos és rendszeres gyakorlása.
  • A vaisnavimus szellemiségének követésére (vegetarianizmus betartása, illegális tevékenységektől és a szerencsejátékoktól való tartózkodás, naponta egy kör dzsapa-meditáció végzése, illetve a jama-nijama elvekre való törekvés).
  • A rendszer tagjai a fent felsorolt tevékenységek végzéséhez kapnak jogosultságot, oktatóképzést és online tanfolyamokat nem tarthatnak.
  • Vrindávana-Gangótri Jógarendszer Alapítvánnyal való együttműködés és annak céljával való összhang.
  • Az utógondozásban és a minőségbiztosításban való részvétel.

Az utógondozás a mentori rendszerben való részvételt jelenti, ahol a mentorok és mentoráltak legalább havi egyszer találkoznak szatszang keretén belül. A mentori szerep betöltésére önként vagy a kollégák ajánlásával lehet jelentkezni, de a szükséges felmérés után a szerep betöltését az Alapítvány vezetői hagyják jóvá. Mentorált a végzett oktató lehet és szimpátia alapján választhatja meg a mentorát. A mentor szintén mérlegelés után döntheti el, hogy elvállalja-e a jelentkezőt. Ha kölcsönös a szimpátia, akkor elindulhat a közös tanácsadói kapcsolat a mentor és a mentorált között. A mentori rendszer célja, hogy a régebb óta jógázó és lelki életet gyakorló tagok segítség az újabban csatlakozókat az egyéni (jógával kapcsolatos) problémáik kezelésében és a személyiségük fejlődésében.

A hosszútávú minőség biztosítása érdekében a SelfnessYOGA Akadémia végzett diákjai 4 évente, míg a BHF végzősei 5 évente kötelesek részt venni egy 5 napos jógatáborban, illetve emellett két egynapos továbbképzésen is, amit a BHF vagy az Alapítvány szervez. Továbbá (a fenti elosztást és éveket betartva) kötelesek újra vizsgát tenni a Vrindávana-Gangótri Jógarendszer gyakorlatsorok bemutatásával/levezénylésével és a tanfolyami anyagokhoz tartozó elméletek előadásával.

BAKAJA ZOLTÁN HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

Nagyon interaktívak voltak az órák, tetszett, és úgy érzem sokat tanultam. Hihetetlen, emberfeletti türelem és szeretet áradt a tanítónkból.

Nagyon felkészült és türelmes volt hozzánk. A tőle telhető legjobbat hozta ki belőlünk.

Nagyon sok javítási lehetőséget és sok vizsgázási időpontot adott számunkra a tanár úr, ez nagyon szimpatikus és becsülendő volt számomra.

BANYÁR MAGDOLNA HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

A tanárnő tudása és hitelessége az oktatott témákkal kapcsolatban bámulatra méltó. Mindezt úgy adja elő, mintha ez a világ legegyszerűbb és legkönnyebb dolga lenne. A valóságban mindez sok év tanulása, bizonyossága és elkötelezettsége. Felejthetetlen élményt nyújtottak az órái.

Mérhetetlen türelemmel, megértéssel adta át a tanárnő az alapokat. Nem volt kérdés, amire ne kaptunk volna kielégítő választ.

Nagyon jók az órák, melyek amolyan beszélgető stílusban zajlanak, ettől olyan családias a hangulat. A Tanárnő kisugárzása megragadó, élvezetes hallgatni. Erős, karakán, szenvedélyes és hiteles.

TASI ISTVÁN HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

Nagyon érdekes, színvonalas, vidám hangulatú órák voltak. A tanár úr érthetően magyarázta el a dolgokat. Kérdéseinkre mindig kimerítő válaszokat kaptunk. Teljes mértékben elégedett vagyok a munkájával.

Kiváló előadó, kimeríthetetlen lelkesedéssel. Mindig aktualizálja a tananyagot, más forrásból is hoz példát, történetet, hogy könnyítse a megértést. Nagyon nyitott, őszinte és a tekintélyt ezzel vívja ki magának.

Nagyon szeretem az óráit a tanár úrnak. A mérhetetlen elköteleződés és óriási tudás, ami áthatja az óráit, hihetetlenül magával ragadó. Az előadások érdekesek, tanulságosak, és egy nagyon odaillő humor is jelen van. 🙂

TÓTH-SOMA LÁSZLÓ HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

Imádom a tanár úr óráit. Látszik, hogy hatalmas tudása van. Az órák érdekesek voltak, sok extra dolgot és sztorit hallhattunk, amelyek nincsenek benne a tananyagban. Ettől nagyon izgalmasak voltak az előadások.

Fantasztikusan felkészült, nagy tudású oktató! Érdekes, a hallgatók szemszögét átlátó előadásokat hallhattam, nem lankadt a figyelmem az órákon.

A tanár úr tudása, szakmai felkészültsége szavakkal ki nem fejezhető. Szuper órák, érdekes kisfilmekkel, képekkel tarkítva. Nagyon szeretem hallgatni!

JENEY RITA HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

A tanárnő tudása, vidámsága és jóindulata minden alkalommal lenyűgöz. Nagyon jól fel volt építve a félév anyaga. A tanárnő nagyon türelmes volt, és jól magyarázott. Szépen, lépésről lépésre haladtunk, így könnyen feldolgozható volt az anyag.

A tanárnő minden alkalommal a saját, már meglévő, mély és egybefűzött tudásának részeit pontosan és olyan elemekkel egybefűzve adja át, melyek segítenek a nyelv igazi megértésében. Csak pozitívat tudok róla mondani.

Maximális felkészültség és éleslátás. Barátságos és szakmailag magas színvonalú óravezetés. Mindig hasznos és objektív értékelése a munkámnak. Azért szeretek együtt dolgozni és kutatni a tanárnővel, mert minden alkalommal fejlődöm, jobb leszek abban, aminek ő a szakértője.

KAPISINSZKY JUDIT HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

A tanárnő minden alkalommal nagyon jól felépítette az órát, alaposan átvettünk mindent, rendszeresen ismételtünk, lehetett kérdezni, türelmesen elmondott, megmutatott nekünk mindent többször is. Szerencsések vagyunk, hogy ő tanít minket!

Juditot kiváló jógaoktatónak tartom. Türelmes, precíz és maximalista. Nagyon örülök, hogy a “jósorsom” hozzávezetett. Ideálisabb oktatót nem tudnék magam számára elképzelni. Nagyon lélekemelőek a közös meditációk, mantrázások!

Igazi példakép számomra. Külön tetszik, hogy mindent az alapoktól kezdtünk, és csak az kerül számonkérésre, ami a gyakorlati órán elhangzott/bemutatásra került; így nem tesznek különbséget a kezdő és a gyakorlott jógások között.

KÉPES ANDREA HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

Pontos, precíz, alapos magyarázat, a tanulók objektív, de ösztönző jellegű értékelése!

Az oktató példamutató viselkedése, felkészültsége és személyes stílusa miatt örömmel járok hozzá. Biztonságban érzem magam az órákon technikai szempontból.

Az órai anyag, a jegyzet és az ahhoz tartozó tanári magyarázatok minden tekintetben segítik a hallgatók felkészülését. Ráadásul a tanári segítségnyújtás rendkívüli módon támogatja a gyakorló fizikai, mentális és lelki fejlődését.

MAGYAR MÁRTA HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

Mindig izgalmas, mindig érthető és könnyen befogadható feladatok, magyarázatok. A tantárgy kiváló ismerete és nagy szeretete sugárzott minden órán. Türelem és többszörös gyakorlás, mindent átbeszéltünk és önállóan, meg csoportosan is bizonyíthattunk. Nagyon vártam minden órát, nagy adomány volt ez a kurzus.

A tanárnő kedves, jó előadó, felkészült és lelkiismeretes. Szeretem, ahogy mindenféle segédanyagokkal segíti a megértésünk. Érthető tanítás, magas színvonal. Felkészültsége, tudása bámulatos számomra.

Az oktató felkészültsége minden alkalommal 100%-osnak bizonyult, ahogy a magyarázat érthetősége is. Tökéletes órafelépítés párosul hatalmas tudással a tanárnőnél.

MARKWARTHNÉ LENGYEL PIROSKA HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

Az oktatónk személyisége és tanítási stílusa is elnyerte a szimpátiámat. A tanárnő felkészült, pontos, magyarázatai érthetőek, emberként pedig kedves és barátságos.

Az oktató maximálisan felkészült és segítőkész volt, a nagy mennyiségű tudásanyagot élvezetessé és érdekessé tette a hallgatók számára.

Látszott, hogy a tanárnő sokat készült az órákra. Mindig hozott nekünk valami érdekességet, történetet. Lelkiismeretesen végezte a munkáját, felkészültsége, precizitása bámulatos. Egy élmény volt az óra!

RÁTKAI GERGŐ PÉTER HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

Kicsit laza, humoros, fiatalos, olyan amilyennek az ő korában lenni kell. Biztos vagyok benne, hogy mindenben maximálisan számíthatunk rá, ami az ő szakterületét jelenti.

Hasznos és érdekes órák voltak, éreztem, ahogy fejlődöm hétről hétre. Jobban értem a versekhez fűzött magyarázatokat, és a szakdolgozathoz is nagy segítség volt ez a kurzus.

Felkészült, rugalmas, türelmes, megértő, segítőkész, jól látja a hallgatók problémáit, szempontjait. Nagyon jó hangulatú órák voltak. Minden szempontból ötös.