Mentori szabályzat


Ossza meg!


A Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola mentori szabályzata

1. A mentori program célja

1.1. Vaisnava teológia szak

  1. A Főiskola mentorprogram keretében nyújt személyre szóló segítséget a vaisnava teológia szakos hallgatók számára.
  2. A mentorprogram célja a hallgatók lemorzsolódásának megelőzése, intézményi beilleszkedésük segítése, tehetségük kibontakoztatásának elősegítése, önértékelésük javítása, identitásuk fejlesztése, az önfejlesztés kultúrájának támogatása, valamint a lelki életben való fejlődésüket segítő lehetőségekről való informálása, és mindezzel a KKK-ban megfogalmazott, hitéletre vonatkozó kompetenciái fejlesztése.

1.2. Vaisnava jógamester szak

  1. A mentori rendszer célja, hogy a vaisnava jógamester szakos hallgatók több test- és légzőgyakorlatot végezzenek felsőbb éves hallgató felügyeletével és ezáltal jobb vizsgaeredményre tegyenek szert. A mentori rendszer ezen célok eléréséhez teremt feltételeket, ad módszereket.
  2. A mentori rendszer a gyakorlatszerzés olyan ellenőrzött formáját alakítja ki és működteti, amely egyidejűleg segítséget nyújt a gyakorlati ismeretek tényleges, magas szintű elsajátításához.
  3. A program lehetőséget nyújt a felsőbb éves hallgatók számára az oktatás, valamint az alsóbb éves hallgatók számára a gyakorlás elmélyítésére.
  4. A mentori rendszer hosszú távon elősegíti a hallgatók megtartását, a lemorzsolódás csökkentését.

2. A mentori programban résztvevő hallgatók

A mentori rendszert vaisnava teológia, valamint vaisnava jógamester szakon az első félévben megelőzi egy u.n. évfolyamfelelősi rendszer. E rendszer keretében a hallgatók az esetlegesen felmerülő problémáikkal és kérdéseikkel a tanszékek által kijelölt évfolyamfelelősökhöz fordulhatnak.

2.1. Vaisnava teológia szak

  1. A mentorprogramban való részvétel a képzés második félévétől azon vaisnava teológia szakos hallgatók számára kötelező, akik a jelen szabályzat I. Függelékében felsorolt kurzusok valamelyikét felvették.
  2. Azon aktív státuszú hallgatók számára, akik nem vettek fel egyetlen, a jelen szabályzat I. Függelékében meghatározott tanegységet sem, a programban való részvétel nem kötelező.

2.2. Vaisnava jógamester szak

  1. A második félévtől a Főiskola minden aktív státuszú vaisnava jógamester szakos hallgatójának lehetősége van mentort választania és részt venni a mentori programban.
  2. A mentor választás és a mentori programhoz való csatlakozás nem kötelező. Az a hallgató, aki úgy érzi, hogy szüksége van mentorra, az aktuális mentorlistáról választhat.
  3. A mentor és mentorált önkéntes alapon működnek együtt.

3. A mentorok személye

3.1. Vaisnava teológia szak

  1. A Főiskola gondoskodik hallgatói számára a mentorok kijelöléséről a Vaisnava Teológia Tanszék teljes munkaidőben foglalkoztatott oktatói közül, akiknek személyére a tanszék tesz javaslatot. Ezt évente egyszer a TTT vitatja meg és fogadja el.
  2. A mentori munka az oktatói feladatok körébe tartozik.

3.2. Vaisnava jógamester szak

  1. A mentor a Főiskola Elméleti és Alkalmazott Jógatudományi Tanszék által kijelölt aktív vagy végzett hallgató, aki a Főiskola vaisnava jógamester képzésének hallgatóit ellenszolgáltatás nélkül segíti a tanulmányaiban. A Tanszék által kijelölt mentor-koordinátor figyelemmel kíséri a kijelölt mentor szakmai előrehaladását, és közreműködik az ászana és pránájama oktatásmódszertan gyakorlatának és elméletének elsajátításában. Ha a mentornak meghaladja a képességeit a hozzá intézett kérdés vagy probléma megválaszolása vagy megoldása, akkor a mentor-koordinátorhoz kell fordulnia.
  2. Az a személy lehet mentor, aki:
  3. legalább 4,5-ös tanulmányi átlaggal zárta az előző félévet, aminek ellenőrzésében a Tanulmányi Osztály munkatársai nyújtanak segítséget, továbbá a gyakorlati jegye jeles (5);
  4. az államvizsgán legalább 4-es gyakorlati jegyet szerzett;
  • vegetáriánus és tiszteletben tartja a vaisnavizmus elveit;
  1. önként vállalja, hogy igény szerinti rendszerességgel találkozik a mentoráltakkal;
  2. részt vesz a mentorok számára havonta egy alkalommal rendezett mentori konferencián;
  3. legalább egy tanévre (két egymás utáni félévre) vállalja a megbízást;
  • jelen szabályzat rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el és aláírja a mentori megállapodást (II. Függelék);
  • a fenti feltételektől a tanszék eseti jelleggel eltérhet.
  1. A mentorok kijelölésének folyamata:
  2. A Főiskola Elméleti és Alkalmazott Jógatudományi Tanszék által kijelölt személy lehet mentor, akinek tanulmányi átlagának ellenőrzésében a Főiskola Tanulmányi Osztály segít. (3.2.b.i. pont.)
  3. A megfelelő személyt lehetőség szerint személyesen, de legalább levélben felkérik a feladatra.
  • A mentor szerepét betöltő személyeket szóban tájékoztatják a mentori program részleteiről.
  1. Tájékoztatás után vállalja a feladattal járó kötelességeket, amiről hajlandó írásban nyilatkozni a mentori megállapodásban. (II. Függelék)
  2. A felkért személy a 3.2.c.iv. pont után kezdheti el tevékenységét.
  3. Elsőéves számára másodéves, másodéves számára harmadéves, harmadéves számára pedig már végzett hallgató lehet a mentor.
  4. Ha az előző pontban foglaltak nem valósíthatók meg, akkor egy hallgatónak mindenképp felsőbb éves, vagy végzett mentora legyen.
  5. A mentorok felmentése:
  6. A Főiskola a jógamester mentori megbízás alól felmenti azt a mentort, aki a jelen szabályzat 3.2.b. pontjában meghatározott feltételeknek már nem felel meg;
  • ha a mentor felmentését kéri két féléves tevékenysége után;
  • ha a mentor nem látja el megfelelően a feladatát a mentor-koordinátor értékelése szerint.
  1. A mentor a mentoráltjai létszámára vonatkozóan meghatározhat egy felső határt .

4. A mentor feladatai:

4.1. Vaisnava teológia szak

  1. A hozzárendelt félév elején egy tájékoztató órát tart a hallgatók számára, amely az órarendben is megjelenik;
  2. tájékoztatja a hallgatókat az adott félévben az egyes kurzusokhoz rendelt feladatok teljesítésének lehetőségeiről;
  3. ellenőrzi és számontartja az adott félévben az egyes kurzusokhoz rendelt, tanórán kívüli kötelező feladatok teljesítését;
  4. nyomon követi a hallgatók fejlődését a Szádhana-naplón és az önértékeléseken keresztül, és a hallgatók igényei szerint személyre szabott, szubjektív elemeket is tartalmazó visszajelzéseket ad. Az értékelés kritériumai minden esetben a hallgatóval szemben támasztott általános követelmények és a KKK-ban meghatározott kompetenciák.
  5. A hallgatók igényei szerint személyes konzultáció keretei között tanácsot ad, támogatja, kíséri, segíti és értékeli a hallgatók lelki fejlődését;
  6. a hallgató igénye szerint biztosítja az egyéni panaszkezelés lehetőségét.

4.2. Vaisnava jógamester szak

  1. A mentor elegendő tudással rendelkezik ahhoz, hogy megválaszolja a felmerülő kérdéseket, és hogy megfelelő alternatívákat nyújtson a pózok és légzőgyakorlatok rávezetése, kivitelezése és instruálása terén.
  2. Biztatja és lelkesíti mentoráltjait a gyakorlásra, ugyanakkor megértőnek kell lennie velük szemben.
  3. A mentor vállalja, hogy előre meghatározott időpontokban elérhető a segítségnyújtásra.
  4. Betartja és betartatja a házirend és a jógaeszközök használatára vonatkozó szabályokat. (lásd 6.2.a. pont)
  5. A mentorok havonta egy alkalommal kötelesek részt venni a mentori konferencián, ahol megbeszélik tapasztalataikat, a felmerülő kérdéseket. A mentorok és a mentor-koordinátor mellett a konferencián részt vesz a Főiskola Elméleti és Alkalmazott Jógatudományi Tanszékének legalább egy tagja is. A konferencia a segédoktatói továbbképzés keretén belül is megvalósítható.
  6. A mentorokra vonatkozó egyéb rendelkezések:
  7. Amennyiben a Főiskola épületeiben történik a foglalkozás, akkor teremhasználati igényüket a teremfoglalási rendszerben jelzik.
  8. A mentori foglalkozások során dokumentálni kell a teremhasználatot (ki és mikor, melyik teremben tartózkodik), hogy az utólag is követhető legyen az esetlegesen felmerülő károk miatt.
  • Számon tartja az egyes foglalkozások témáját, illetve az azon résztvevő mentoráltakat.
  1. Csoportos mentorálás is lehetséges. Ebben az esetben a mentoráltakkal két vagy több mentor foglalkozik. Ennek mikéntjéről a mentorok egyeztetnek.

5. A mentorokkal szembeni panaszok kezelése

Az esetlegesen felmerülő panaszokat a mentoráltak írásos formában nyújthatják be a tanszékeknek, amit a Tanszékvezető és a mentor/mentor-koordinátor megvizsgál. A vizsgálat során meghallgatják az érintett feleket. A mentor bizonyítható hibája esetén a mentort először figyelmeztetik, ismételt bizonyított panasz esetén a mentori feladat ellátása alól is felmenthető.

6. Egyéb, az egyes szakokhoz tartozó speciális rendelkezések

6.1. Vaisnava teológia szak

  1. Egyes tantárgyakhoz rendelt kötelezően teljesítendő feladatok:
  2. A félévekre leosztott kurzusokat és a hozzájuk rendelt kötelezően elvégzendő feladatokat az I. Függelék tartalmazza.
  3. Az I. Függelékben foglalt feladatok mellett az adott tanegység teljesítéséhez hallgatók feladatai közé tartozik minden félévben legalább egy teljes templomi reggeli programon (4:30–8:30) való részvétel.
  • A mentorprogram keretében végzett tevékenységek megváltoztatására a Vaisnava teológia tanszék tehet javaslatot, amit a Tanszék vitat meg és fogad el. Az esetleges változtatásnak a mentorokkal és a hallgatókkal való ismertetéséről, valamint jelen mentori szabályzat I. Függelékébe való bevezetéséről a Tanszékvezető gondoskodik.

6.2. Vaisnava jógamester szak

  1. A mentori rendszer házirendje:
  2. Jógaeszközöket csakis jógázásra lehet használni a mentor utasításai szerint.
  3. A gyakorláshoz minden eszközt biztosít a Főiskola, de saját jógamatrac használata is lehetséges.
  • Mind a mentor, mind a mentoráltak ügyeljenek a tisztaságra és a rendre.
  1. Az okozott anyagi kár annak elkövetőjét terheli. Szándékos rongálás vagy lopás esetén a kár azonnali megtérítése terheli a végrehajtót, ugyanakkor a mentori rendszerből is kizárásra kerül.
  2. Az öltözőkben szabadon hagyott értéktárgyakra a Főiskola nem vállal felelősséget.
  3. A mentorált köteles tájékoztatni egészségügyi problémájáról a mentort a foglalkozások elején.
  4. A mentori foglalkozások a jógamester hallgatók számára kötelezően előírt külső- és főiskolai óralátogatásba (hospitálás) nem számíthatók bele.

7. Hatálybalépés

Jelen szabályzat 2019. október 24-én lép hatályba.

 

 

I. Függelék: Tantárgyak és a hozzájuk rendelt feladatok a vaisnava teológia szakon

 

Félév Teljesítendő feladat Hozzárendelt tárgy
2. Vasárnapi program, és/vagy budapesti ünnepen való részvétel VMA7 – A gaudíja vaisnavizmus újkori története
3. Prédikáló programon való részvétel KOM8 – Az irodalom szerepe a vaisnava vallásgyakorlatban
4. Harinámán való legalább 2 órás részvétel VAD13 –Vaisnava szentek élete 1.
5. Tanácsadói program meglátogatása VAD15 – Mádhurja-kádambiní
6. Havi könyvosztó napon való legalább 2 órás részvétel VTM10 – Vaisnava szertartástan

 

 

II. Függelék: Mentori megállapodás a vaisnava jógamester szakon

Szerződés közérdekű önkéntes tevékenység ellátásához

mely alapján a Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola (1039 Budapest, Attila út 8. adószám: 18183241-1-41; továbbiakban mint fogadó szervezet), valamint:

név:…………………………………………….. , születési hely és idő:…………………………………………………… ,

anyja neve:………………………………….. , lakcíme: ……………………………………………………

(továbbiakban: önkéntes)

között közérdekű önkéntes jogviszony jön létre, és az önkéntes közérdekű önkéntes tevékenységet végez a 2005. évi LXXXVIII. törvény (Köt.) szerint az alábbi tartalommal:

 

  1. Az önkéntes kijelenti, hogy nagykorú, cselekvőképes magyar állampolgár.
  2. Az önkéntes az alábbi közérdekű önkéntes tevékenységet látja el adminisztráció, oktatás, könyvtárosi tevékenység, informatikai tevékenység, könyvkiadással kapcsolatos tevékenység, tanfolyamszervezés, szervezés[1] területén:
  3. A közérdekű önkéntes tevékenység ellátásának helye: 1039 Budapest, Attila u. 8. és 1039 Budapest, Lehel utca 9–11.
  4. A közérdekű tevékenység végzésének időtartama: határozatlan / 20……………………………………………………………………………………………………………. –ig.[2]
  5. Az önkéntes tevékenység végzésével kapcsolatban az önkéntes irányítását a fogadó szervezet részéről a mentor–koordinátor végzi.
  6. A közérdekű önkéntes tevékenységre fordítandó idő: hetente / havonta 2 óra a 2. pontban meghatározott tevékenység végzésére.[3]
  7. Pihenőidő: A felek külön pihenőidőt nem kötnek ki. Önkéntes önvezényléssel, egészsége biztonságát a munkaügyi szabályok és belátása szerint óvó módon érvényesíti.
  8. A fogadó szervezet az alábbi formában és mértékben – ellenszolgáltatásnak nem minősülő – juttatásokat biztosítja az önkéntesnek: ……………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………

/ vagy: az önkéntes tevékenységét ellenszolgáltatás nélkül végzi. [4]

  1. A fogadó szervezet köteles az önkéntest szerződés aláírásával egyidejűleg tájékoztatni az elvégzendő feladatokról, a felelősségi körökről, az önkéntes munkaidejéről.
  2. A fogadó szervezet tájékoztatja az önkéntest, hogy a Köt. alapján – az önkéntes jogviszonnyal kapcsolatos jogok és kötelezettségek gyakorlása, valamint a jogviszonnyal kapcsolatos hatósági ellenőrzés érdekében – köteles az általa foglalkoztatott önkéntesekről nyilvántartást vezetni.
  3. Az önkéntes köteles tiszteletben tartani a fogadó szervezet szervezeti és működési rendjét, egészségügyi és biztonsági előírásait. Az önkéntes kötelessége, hogy tanácsot, útmutatást kérjen, ha szükséges. Az önkéntes köteles tájékoztatni a fogadó szervezetet minden olyan problémáról, nehézségéről, ami veszélyezteti a vállalt önkéntes tevékenység megvalósulását.
  4. Az önkéntesnek vigyáznia kell minden rendelkezésére bocsátott eszközre, amelyet számára biztosítanak.
  5. Az önkéntes köteles megtagadni az utasítás teljesítését, ha annak végrehajtása más személy életét, testi épségét vagy egészségét közvetlenül veszélyeztetné vagy jogszabályba ütközik.
  6. Az önkéntes köteles a közérdekű önkéntes tevékenységét a fogadó szervezet belső szabályait figyelembe véve, a szakmai és etikai előírások, valamint a fogadó szervezet utasításai szerint végezni.
  7. Az önkéntes a közérdekű önkéntes tevékenység során a tudomására jutott személyes adatot, üzleti és egyéb titkot köteles megőrizni.
  8. Az önkéntes szerződés megszűnhet közös megegyezéssel, vagy azt bármelyik fél azonnali hatállyal felmondhatja. A szerződést a felek közös megegyezéssel írásban módosíthatják, a módosítás kiegészítés és a megszüntetés is csak írásban érvényes.

E szerződésben nem szabályozott kérdésekben, így a szerződés érvénytelenségére, teljesítésére, a szerződésszegésre, az önkéntes jogviszonnyal kapcsolatos jogok gyakorlására és a kötelezettségek teljesítésére, valamint a kárviselésre és a kártérítésre a Köt. és a Ptk. szabályai az irányadóak.

Budapest, 2019.

 

Önkéntes                                                                Fogadó szervezet

[1] Megfelelő rész aláhúzandó.

[2] Megfelelő rész aláhúzandó.

[3] Megfelelő rész aláhúzandó.

[4] Megfelelő rész aláhúzandó.

BAKAJA ZOLTÁN HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

Nagyon interaktívak voltak az órák, tetszett, és úgy érzem sokat tanultam. Hihetetlen, emberfeletti türelem és szeretet áradt a tanítónkból.

Nagyon felkészült és türelmes volt hozzánk. A tőle telhető legjobbat hozta ki belőlünk.

Nagyon sok javítási lehetőséget és sok vizsgázási időpontot adott számunkra a tanár úr, ez nagyon szimpatikus és becsülendő volt számomra.

BANYÁR MAGDOLNA HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

A tanárnő tudása és hitelessége az oktatott témákkal kapcsolatban bámulatra méltó. Mindezt úgy adja elő, mintha ez a világ legegyszerűbb és legkönnyebb dolga lenne. A valóságban mindez sok év tanulása, bizonyossága és elkötelezettsége. Felejthetetlen élményt nyújtottak az órái.

Mérhetetlen türelemmel, megértéssel adta át a tanárnő az alapokat. Nem volt kérdés, amire ne kaptunk volna kielégítő választ.

Nagyon jók az órák, melyek amolyan beszélgető stílusban zajlanak, ettől olyan családias a hangulat. A Tanárnő kisugárzása megragadó, élvezetes hallgatni. Erős, karakán, szenvedélyes és hiteles.

TASI ISTVÁN HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

Nagyon érdekes, színvonalas, vidám hangulatú órák voltak. A tanár úr érthetően magyarázta el a dolgokat. Kérdéseinkre mindig kimerítő válaszokat kaptunk. Teljes mértékben elégedett vagyok a munkájával.

Kiváló előadó, kimeríthetetlen lelkesedéssel. Mindig aktualizálja a tananyagot, más forrásból is hoz példát, történetet, hogy könnyítse a megértést. Nagyon nyitott, őszinte és a tekintélyt ezzel vívja ki magának.

Nagyon szeretem az óráit a tanár úrnak. A mérhetetlen elköteleződés és óriási tudás, ami áthatja az óráit, hihetetlenül magával ragadó. Az előadások érdekesek, tanulságosak, és egy nagyon odaillő humor is jelen van. 🙂

TÓTH-SOMA LÁSZLÓ HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

Imádom a tanár úr óráit. Látszik, hogy hatalmas tudása van. Az órák érdekesek voltak, sok extra dolgot és sztorit hallhattunk, amelyek nincsenek benne a tananyagban. Ettől nagyon izgalmasak voltak az előadások.

Fantasztikusan felkészült, nagy tudású oktató! Érdekes, a hallgatók szemszögét átlátó előadásokat hallhattam, nem lankadt a figyelmem az órákon.

A tanár úr tudása, szakmai felkészültsége szavakkal ki nem fejezhető. Szuper órák, érdekes kisfilmekkel, képekkel tarkítva. Nagyon szeretem hallgatni!

JENEY RITA HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

A tanárnő tudása, vidámsága és jóindulata minden alkalommal lenyűgöz. Nagyon jól fel volt építve a félév anyaga. A tanárnő nagyon türelmes volt, és jól magyarázott. Szépen, lépésről lépésre haladtunk, így könnyen feldolgozható volt az anyag.

A tanárnő minden alkalommal a saját, már meglévő, mély és egybefűzött tudásának részeit pontosan és olyan elemekkel egybefűzve adja át, melyek segítenek a nyelv igazi megértésében. Csak pozitívat tudok róla mondani.

Maximális felkészültség és éleslátás. Barátságos és szakmailag magas színvonalú óravezetés. Mindig hasznos és objektív értékelése a munkámnak. Azért szeretek együtt dolgozni és kutatni a tanárnővel, mert minden alkalommal fejlődöm, jobb leszek abban, aminek ő a szakértője.

KAPISINSZKY JUDIT HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

A tanárnő minden alkalommal nagyon jól felépítette az órát, alaposan átvettünk mindent, rendszeresen ismételtünk, lehetett kérdezni, türelmesen elmondott, megmutatott nekünk mindent többször is. Szerencsések vagyunk, hogy ő tanít minket!

Juditot kiváló jógaoktatónak tartom. Türelmes, precíz és maximalista. Nagyon örülök, hogy a “jósorsom” hozzávezetett. Ideálisabb oktatót nem tudnék magam számára elképzelni. Nagyon lélekemelőek a közös meditációk, mantrázások!

Igazi példakép számomra. Külön tetszik, hogy mindent az alapoktól kezdtünk, és csak az kerül számonkérésre, ami a gyakorlati órán elhangzott/bemutatásra került; így nem tesznek különbséget a kezdő és a gyakorlott jógások között.

KÉPES ANDREA HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

Pontos, precíz, alapos magyarázat, a tanulók objektív, de ösztönző jellegű értékelése!

Az oktató példamutató viselkedése, felkészültsége és személyes stílusa miatt örömmel járok hozzá. Biztonságban érzem magam az órákon technikai szempontból.

Az órai anyag, a jegyzet és az ahhoz tartozó tanári magyarázatok minden tekintetben segítik a hallgatók felkészülését. Ráadásul a tanári segítségnyújtás rendkívüli módon támogatja a gyakorló fizikai, mentális és lelki fejlődését.

MAGYAR MÁRTA HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

Mindig izgalmas, mindig érthető és könnyen befogadható feladatok, magyarázatok. A tantárgy kiváló ismerete és nagy szeretete sugárzott minden órán. Türelem és többszörös gyakorlás, mindent átbeszéltünk és önállóan, meg csoportosan is bizonyíthattunk. Nagyon vártam minden órát, nagy adomány volt ez a kurzus.

A tanárnő kedves, jó előadó, felkészült és lelkiismeretes. Szeretem, ahogy mindenféle segédanyagokkal segíti a megértésünk. Érthető tanítás, magas színvonal. Felkészültsége, tudása bámulatos számomra.

Az oktató felkészültsége minden alkalommal 100%-osnak bizonyult, ahogy a magyarázat érthetősége is. Tökéletes órafelépítés párosul hatalmas tudással a tanárnőnél.

MARKWARTHNÉ LENGYEL PIROSKA HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

Az oktatónk személyisége és tanítási stílusa is elnyerte a szimpátiámat. A tanárnő felkészült, pontos, magyarázatai érthetőek, emberként pedig kedves és barátságos.

Az oktató maximálisan felkészült és segítőkész volt, a nagy mennyiségű tudásanyagot élvezetessé és érdekessé tette a hallgatók számára.

Látszott, hogy a tanárnő sokat készült az órákra. Mindig hozott nekünk valami érdekességet, történetet. Lelkiismeretesen végezte a munkáját, felkészültsége, precizitása bámulatos. Egy élmény volt az óra!

RÁTKAI GERGŐ PÉTER HALLGATÓI ÉRTÉKELÉSE

Kicsit laza, humoros, fiatalos, olyan amilyennek az ő korában lenni kell. Biztos vagyok benne, hogy mindenben maximálisan számíthatunk rá, ami az ő szakterületét jelenti.

Hasznos és érdekes órák voltak, éreztem, ahogy fejlődöm hétről hétre. Jobban értem a versekhez fűzött magyarázatokat, és a szakdolgozathoz is nagy segítség volt ez a kurzus.

Felkészült, rugalmas, türelmes, megértő, segítőkész, jól látja a hallgatók problémáit, szempontjait. Nagyon jó hangulatú órák voltak. Minden szempontból ötös.